ZAALVOETBALDEBUTANT WINT SEIZOENSOUVERTURE
Een wedstrijd met twee gezichten

De Wolderse equipe van Bert Hollanders begon het zaalvoetbalseizoen met een uitwedstrijd tegen SC Mergelland '03. Beiden ploegen begonnen aftastend maar het was Leonidas dat de score opende. Aanvoerder Mark Schmidt brak de ban met een schot in de korte hoek. Het eerste doelpunt voelde als een verlossing en al snel volgden er meer. Na een mooie steekpass van Didier van Pelt was het Rick van den Boorn die de doelman kansloos liet. 2-0 na tien minuten. Keurig. Rick had de smaak te pakken en maakte wederom op aangeven van Didier de 3-0: een verlengd schot tussen de benen van de Bocholtze doelman. Het verzet van de tegenstander leek helemaal gebroken toen Rick zijn derde en Leonidas’ vierde erin prikte; 4-0 binnen twintig minuten en de zwart witten zaten op rozen.

Na de rust een compleet ander beeld. Leonidas leek uitgeput van de wervelende eerste helft en SC Mergelland 03 trok het initiatief compleet naar zich toe. Enkele kansjes werden door Marc Sullot vakkundig onschadelijk gemaakt, terwijl Leonidas incidenteel gevaarlijk bleek via de counter. Gescoord werd er nog eenmaal; een van richting veranderde vrije trap zorgde ervoor dat ook SC Mergelland haar eerste competitie doelpunt kon noteren. Eindstand: 1-4.
Trainer Bert Hollanders was na afloop tevreden over het resultaat, maar had zich verbaasd over de zeer matige tweede helft. In het vervolg zullen de krachten beter verdeeld moeten worden en ook bij een royale voorsprong taakbewust blijven spelen.

Aankomende vrijdag is de eerste thuiswedstrijd van ZVV Leonidas-Wtegen ZVVF/Rob Prevoo Makelaardij. Om 20.45 uur wordt er afgetrapt in thuishaven Sporthal Daalhof. U bent van harte welkom om onze mannen aan te moedigen en om met eigen ogen te zien of zij de goede competitiestart een passend vervolg kunnen geven.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!